Ce este SEO

Ce este SEO?

SEO reprezintă strategiile sau procesul prin care websiteul, (prin intermediul procesului de creare site) sau anumite pagini devin vizibile gratuit în lista rezultatelor pe care le oferă motorul de căutare. SEO înseamnă Optimizare pentru Motoarele de Căutare. Acronimul SEO provine din expresia Search Engine Optimization.

Având în vedere că acum Google este cel mai folosit motor de căutare, optimizarea pentru motoarele de căutare înseamnă că aplici tehnici și strategii astfel încât websiteul tău să fie listat în Google pe o poziție cât mai bună. Pentru acest trafic nu trebuie să plătești.

Dacă vrei să atragi trafic pe websitul tău, folosind tehnici de optimizare SEO îți recomad acest articol despre optimizare SEO, acest articol cu sfaturi depre optimizare website și acest CURS SEO, pe care îl poți urma online.

Ce înseamnă SERP?

Acronimul

moz.com

 provine din expresia Search Engine Results Pages, adică rezultatele pe care le oferă motorul de căutare. Atunci când cauți un termen sau o expresie în Google și și sunt afișate anumite rezultate, acea pagină se numeșe SERP. SERP este rezultatul pe care ți-l oferă motoarele de căutare precum Google, Bing sau Yahoo.

Este important de reținut legat de SERP?

  • chiar dacă oamenii caută aceași expresie reziltatele, respectiv ordinea (poziia 1, poziția 2, ..) pot fi diferite
  • când facem referire la poziționarea în Google, facem referire la SERP
  • rezultatele pe care le oferă Google sunt dinamice și în continuă schimbare
  • în rezultatele căutărileor vor fi afișate două tipuri de rezultate
    • trafic organic (traficul nesponsorizat ca rezultat al eforturilor SEO)
    • trafic plătit (reclamele care apar în pagina de rezultate marcate cu AD)

Ce este CTR?

CTR (Click Through Rate), în contextul SEO și SERP  reprezintă procentul de oameni care dau click pe un naumit rezultat afișat în motorul de căutare din totalul oamenilor care văd rezultatul.   Rata de Click este influeanțată de mulți factori, cum ar fi titlul, descrierea care apre sub titlu, numărul de reclame care apar în pagina de rezultate, etc. Cel mai important factor este pozoția în google. Adică, dacă ești listat în prima poziție te poți aștepta la o rată de CLICK de 30% până la 50%. Apoi pe măsură ce poziția în Google este mai jos, gen poziția 7-8 procentul va fi foarte mic, sub 5%.

Acum CTR-ul este influențat și de optimizarea locală, pentru detalii te invit să urmezi CURSUL SEO (detalii aici)

Dacă mai ai și alte întrebări legate de termeni SEO lasă întrebarea ta în secțiunea comentarii de mai jos!